mandag 4. april 2016

Fjellgeit, jeg?

På tide med en oppdatering? Er nå på vei hjem fra en fantastisk uke på Sørlandet. Det er sikkert noen som lurer på hvordan det har gått, mens andre igjen ikke kunne brydd seg mindre :-) 
Det har vært en bra uke. En uke der både voksne, barn og hunder har koset seg, masse! Vi har vært på badeland i Langesund der min kjære og ungene konkurrerte om å komme fortest ned vannsklien. Det var nok han far som gikk av med seier! Jeg holdt meg til å flyte rundt i bassenget, siden forrige gang jeg prøvde meg på sklien måtte slite i flere dager med en ekstremt smertefull nakke. 
På Facebook vant jeg et påskeegg med litt godteri og to billetter til Bø sommarland. Dette fikk vi også hentet på VisitTelemark i Skien. 
Ellers gikk dagene fort med geocaching-turer. Vi var inne i Risør, på tur i bunkerser og på Risør-flekken. Vi var rundt omkring i Tvedestrand, og vi var på tur inn til jettegryta på Sild. 

Som sagt før; jeg elsker å være ute i naturen. Og nå med den nye hobbyen geocaching, er det så artig at jeg spretter rundt som en fjellgeit og glemmer alt av smerter og utmattelse. Nesten iallefall...
Men én ting er sikkert, det kjennes godt på kroppen morgen og kveld spesielt. Kroppen har vært ekstremt stiv, øm og støl denne uken. Tidvis kan det kjennes ut som om jeg er skambanket. Og jeg beveger meg som en gås i trapper og opp og ned på stoler.
Nå har det vært en tung tur hjem. Etter utvasking av hytten har jeg vært plaget med sterke smerter det meste av turen hjem. Til slutt ble det vanskelig å klare å holde ut hodesmertene og de brennende øyne. Hodepinen gav meg også kvalme, men det hjalp litt med en Fenazon-koffein sterk. 
Siste biten hjem hadde vi glede av en nydelig solnedgang! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar