tirsdag 3. januar 2017

Mitt største ønske er ikke å bli frisk..

Hodepine, kvalme, indre frost, brennende føtter og utmattelse.. starten på et nytt år.. mitt nye år.
Men det skal ikke definere eller prege mitt år 2017! Det skal JEG gjøre til et godt år. Jeg skal fylle det med glede, opplevelser, minner og hendelser som vil sette spor.
2016 ble fylt med mye av alt, men slutten av året ble tøft. Nå er jeg ved godt mot og skal gjøre det jeg kan for å nå det viktigste målet mitt, mitt største ønske. 
Mitt største ønske er gjerne ikke det de fleste tror, det er ikke å bli frisk. Missforstå meg rett, jeg ville selvfølgelig jublet om jeg faktisk BLE frisk!! Det hadde vært helt fantastisk, men jeg tror ikke at jeg får bedre livskvalitet av å hele tiden tenke på at jeg vil bli frisk, eller ønsker jeg var frisk osv. Jeg tror at jeg har kommet veldig langt i det å akseptere. Akseptere at min hverdag er som den er. At min helse er som den er. Også er det min oppgave å gjøre det beste utav de forutsetningene som jeg har.
Jeg kan ta smertestillende for å lindre de verste toppene jeg har med smerte. Utmattelsen er det vanskelig å gjøre noe med. Men på de noe bedre dagene kan jeg utnytte det med å gjøre det jeg elsker! Være ute i naturen ♡
Det straffer seg for meg i ettertid. Men jeg må leve NÅ, jeg kan ikke hele tiden begrense meg på alt, for kanskje å bli bedre av utmattelsen om et år, eller to eller tre.. Jeg har ikke den tålmodigheten. Jeg elsker dyr, jeg elsker barn og jeg elsker naturen. Dette trenger jeg å ha i livet mitt, hvis det i det hele tatt skal være verdt å leve. Jeg har nå et stort stort savn etter å ha en hage. Det har jeg ikke i dag, og har ikke hatt det på 6 år. Det har vært et savn like lenge.. Jeg drømmer om å kunne legge meg ut i hagen, få sollys på kroppen, kjenne på den friske luften, få naturen tett på meg, selv på de dårlige dagene, der jeg i utgangspunktet ikke klarer å komme meg vekk fra huset. Den drømmen skal gå i oppfyllelse, den er ikke så langt unna! ♡
Denne nydeligheten som ofte setter seg oppå meg når jeg ligger i sengen, eller ligger ved siden av meg og sover når jeg lader, gir meg så mye glede og kjærlighet. Jeg er aldri ensom!
Det har ikke vært lett for meg å skrive dette innlegget heller. Jeg har måttet hvile og samle styrke innimellom skrivingen. Men det er godt å få skrevet litt også. Få ut litt tanker. 
Ønsker at dere som leser dette også får den beste 2017, som dere kan få! Ta vare på øyeblikkene, minnene, de små tingene og drømmene. Det er så viktig!

Klem fra meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar