søndag 14. februar 2016

Karneval :-D

Først av alt så vil jeg bare si at jeg ønsker å skrive så mye mer enn det jeg får gjort. Jeg får ikke skrevet innleggene når jeg "tenker" dem. Jeg opplever stadig noe som jeg tenker at dette vil jeg skrive om. Men så er ikke formen der at jeg orker å få skrevet det ned desverre. 
På fredag var det karneval på skolen. På 4.trinn var temaet "dyr", mens resten hadde valgfritt. Dermed var 2.klassingen en grei "match", da han ville gå med sitt demonkostyme fra halloween. Men et dyr da.. der måtte flere hoder legges i bløt, jeg min kjære og min mor tenkte så det knakte. Aller helst skulle vi være kreativ og ikke kjøpe noe. Men det ble hakket for vanskelig for meg! Vi landet på panda, så kvelden før var vi ute og kjøpe en "pandalue" og ansiktsmaling. Resten dukket opp i fra skapene hjemme! Det ble sånn halvveis kung fu panda med taekwon-do bukse :-D Jeg syntes det ble en stilig panda, og jeg håper og tror min sønn var fornøyd også! 

Hver fredag har trinnene på skolen noe de kaller morgensamling. Der samles hele skolen i gymsalen, mens trinnet som har samlingen fremfører noen sanger og kanskje noe dans som de har øvet på. Karnevalsfredagen var det 4.trinn som skulle opptre. Da kan foreldrene til dem som opptrer komme og se. Jeg var der og koste meg skikkelig. Jeg syntes det var ordentlig gøy! Mange flotte, gøye, artige kostymer!! Utrolig takknemlig og glad for at jeg fikk muligheten til å være med å se. De fremførte også en sang som er utrolig viktig å ta til seg; Skrimmel skrammel sin "være den du er". Refrenget:
"Du må være den du er og ikke late som du er no'n andre. Være den du er. Du må være den du er og ikke bry deg om hva andre sier. Være den du er. Du må være den du er."
Jeg gikk ut fra skolen med et stort smil, glad for opplevelsen med flinke elever og god stemning, men selvfølgelig med dundrende hodepine og totalt utslitt! Men definitivt verdt det. Vel hjemme ble det noen timer soving før gutta kom hjem og jeg etterhvert gikk igang med tacolagingen til hele gjengen min <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar