tirsdag 9. februar 2016

sukker, cola og gulrøtter!

Jeg tok et valg en god stund før jul, da jeg fikk beskjed om at jeg hadde insulinintolerans, jeg sluttet med cola! Jeg skal være ærlig, uansett hvor pinlig der er å si at jeg var avhengig!! Men likevel så var det ikke så vanskelig når jeg bare bestemte meg. Jeg kjøpte meg av og til en halvliter cola zero når "abstinensene" ble for tunge å bære. Men nå er jeg helt colafri, og veldig stolt av det! Jeg har også endret kostholdet. Spiser mer grønnsaker og mindre ting med sukker/karbohydrater. 
Det er mange som reagerer, spesielt her min nærmeste familie. "Æsj, MÅ vi spise grønnsaker"? "Juice med grønnsaker? Man skulle fått betalt for å drikke det" osv... det virker på meg som om mange rundt meg tror at jeg velger gulrøtter fremfor sjokolade, velger grønnsaksjuice fremfor en bedre juice osv.. men saken er no den at jeg fortsatt er den jeg er. Jeg er fortsatt mer glad i brus enn vann med kullsyre og smak. Jeg ville heller valgt Taco fremfor fisk og jeg vil gomle i meg sjokolade når jeg føler for det, og jeg føler ikke mindre for det nå enn før. Fine pannekaker smaker bedre enn grove, men de smaker no heller ikke så ille og siden de faktisk er mye sunnere og bedre for magen, så velger jeg å lage de grove for å tenke på helsen og formen. I utgangspunktet burde vi ikke spise pannekaker i det hele tatt.... jeg er på ingen måte sluttet med alt usunt, vi spiser fortsatt Taco og jeg tar meg en brus en sjelden gang når jeg har veldig lyst. Jeg nekter ingen andre å spise/drikke sukker, men det kan hende jeg påpeker det til det kjedsommelige ;-) husk da bare på at JEG har like "lyst på" som DEG, men jeg begrenser det. Og en dag vil gjerne dere komme og takke meg for at jeg faktisk bryr meg om deres helse også. Fordi jeg er glad i dere og ikke fordi jeg er misunnelig! ;-) Hadde det vært sånn at det ikke spilte noen rolle hva man puttet i seg hadde jeg heller levd på kebab, Taco, sjokolade og brus :-D men det spiller en rolle, så JEG har tatt et valg <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar