tirsdag 22. mars 2016

Godsterminal i Hordnesskogen?

Jeg og min kjære var på tur i Hordnesskogen på fredag. Det var en nydelig vårdag med strålende sol. Fortsatt ganske kaldt i luften, men en deilig dag! 
Hordnesskogen er et fantastisk turområde. Jeg tror egentlig ikke jeg har vært borti noe finere eller bedre sted å gå tur. En fantastisk plass jeg trives veldig godt på. Her kan man gå i det tempo som måtte passe. Det finnes 3 forskjellige "løyper" man kan gå, i forskjellige lengder. Man kan løpe, sykle, ri eller ture hunden/e om man vil. Den korteste løypen er opplyst, frem til klokken 23.00 på kvelden. Løypene består av brede grusbelagte veier med svake oppover og nedoverbakker. Rundt veiene på alle kanter er det flott dyp høyreist skog. I skogen går det også mange fine skogsstier på kryss og tvers. Helt sikkert mye fin sopp og bær på høsten.
Vi benyttet oss av anledningen tur å jakte litt geocacher. Vi fant tre av fire, som vi bestemte oss for å lete etter. Vi planlegger å komme tilbake og ta resten en annen gang. Men noen ufornuftige tullinger har funnet ut at Hordnesskogen egner seg som godsterminal!! I den forbindelse ligger det nå en loggbok ved inngangen til skogen, der alle som går kan logge navn, dato og postnummer. Dette er for å dokumentere bruken av skogen. Jeg håper alle som har mulighet, går for Hordnesskogen fremover! Skogens fremtid er avhengig av oss <3 Det er en stor tragedie om det istedet skal måtte vike for en godsterminal! Legg godsterminalen inn i fjellet i stedet?!!!

VI GÅR FOR HORDNESSKOGEN!


#Hordnesskogen #VigårforHordnesskogen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar