tirsdag 1. mars 2016

Å gå i motvind!

Nå har det vært stiller fra meg en stund. Jeg har vært ganske dårlig lenge. Forrige helg var jeg i 80-tallsbursdag på Rjukan. Før jeg reiste var kroppen fryktelig sliten. Men jeg valgte å dra likevel. Helgen var preget av hodepine, veldige svelgproblemer og smerter, i tillegg til en sliten kropp. Når jeg skriver sliten kropp, mener jeg ikke at jeg er litt trøtt og må sette meg for å hvile beina og ta en kopp kaffe, jeg mener totalt kræsjet. Mye smerter i muskler og ledd og en utmattelse som gjør at kroppen kjennes helt nummen. Jeg føler at alle kraft er borte. Jeg bruker de aller siste kreftene på å klare å stå oppreist. Klare å bevege beina, eller løfte armen. Det føles bare veldig kraftløst. Det er tungt å holde seg oppe, det er tungt å holde øynene oppe. (Tungt=veldig tungt!)
Likevel hadde jeg en fin helg, jeg fikk være sammen med familien min, noe som er det aller viktigste. Jeg fikk noen timer med fest der nesten (!) all smerte var glemt og energinivået var på topp.

Utrolig kjekt!!! (Brukte ca 3 uker på å strikke de fantastiske leggvarmerne ;-)) Innimellom klarte jeg også å få med meg noen geocacher på Rjukan. Enkelte av de gav oss noen utfordringer...


En super helg. Det var dog en sliten gjeng som reiste hjemover igjen! Og jeg har måttet betale dyrt i ettertid. Hele uken etter, var jeg så å si sengeliggende, slitt mye med kvalme og smerter. Jeg klarte å komme meg igjennom det som måtte gjennomføres sammen med guttene, men utenom det; sengen! Jeg måtte til og med ty til bilen hele den uken med levering av guttene på skolen. Jeg hadde ikke sjans til å klare å gå! 
Helgen ble gjennomført med gratiskonsert i byen i regi av kreftforeningen. Ungene hadde det kjekt!! (Trenger ikke nevne hvordan jeg hadde det.. men koser ungene seg, så er jeg veldig happy!!) Etterpå ble det en kjapp tur på pizzarestaurant, så litt bursdagsfeiring med kaffe og kaker hos svigermor. Noen kjappe geocacher ble logget på veien hjem, før søndags ettermiddag ble tilbragt på kino hvor vi så Zootropolis. Koselig og artig film!
Nå kjenne jeg veldig på at jeg virkelig hadde trengt ferie. Men jeg har andre ting som må prioriteres nå!
Enn så lenge holder jeg meg i sengen og sover når jeg kan. 
I dag, endelig (!) klarte jeg å gå med guttene til skolen. Vi gikk i medvind til skolen i dag, men det betyr jo også at jeg måtte gå i motvind tilbake. Ekstra trim!
En ryddeøkt er utført og jeg har inntatt horisontalen. Så når jeg står opp og guttene kommer hjem, er det rent og pent rundt oss. Jeg har innvilget vaskehjelp en gang i uken. Noe som sikkert provoserer noen, men helt ærlig skulle jeg mye heller ønsket å vaske selv!! Jeg har bare måttet innse at det er noe jeg ikke klarer, og akseptert det. Også vet jeg at de som betyr noe for meg og som bryr seg og er glad i meg, de vet at jeg ikke på noen måte er lat og at det er et behov som jeg trenger. Og det er det viktigste for meg. Hva andre mener spiller ingen rolle :-)
Ha en fin dag, de som er oppe og går. Jeg flykter inn i drømmeland... klem fra meg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar