fredag 18. februar 2011

au au :(

I dag var planene store... jobber enda med å lære meg til å leve med min tilstand! Er ikke så helt enkelt det skal jeg si dere. Huset ser ut som en bombet avfallsplass. Hele denne uken har jeg stort sett holdt meg noenlunde i gang og gjort litt her og gjort litt der. Kjøkkenet er vel eneste plassen som ser bra ut nå. resten har bare forfalt og forfalt :( det er så grusomt.. jeg blir så lei meg, men klarer ikke uansett hvor hardt jeg vil!!! I dag skulle jeg brette opp armene og få gjort mer enn bare de daglige tingene jeg MÅ gjøre for at det ikke stopper helt opp her (oppvask, klesvask, middag osv..).

Var på jobb i går. kanskje for siste gang?! sliten som fy før jeg gikk, men ikke så mye hjelp i det! Var en tung dag som vanlig med mye vikarer. Til slutt var det jeg og en vikar igjen og han syns det var morsomt å lage "taggetatoo" på armene til ungene (jeg jobber i SFO). Etter at jeg 10 ganger hadde vært inne og bedt han og ungene om å avslutte og rydde etter seg uten at noe skjedde gikk jeg inn og spurte vikaren om han hadde nøkkel. Nei, det hadde han ikke. Neivel sa jeg, men jeg vil gjerne hjem jeg og vi stenger nå. Jo, men han kunne sikkert stenge og låse han om jeg bare sa hva han skulle gjøre og gav han en nøkkel! ehh.. hallo??? jeg ble så irritert, kan jo ikke bare gi fra meg nøkkelen heller da. Han tok til slutt hintet og kom seg ut med ungene. jeg måtte rydde etter de og, men jeg kom meg hvertfall ut til slutt for å hente mine egne unger!

Gikk og la meg 20.30 i går. var så utslitt at jeg mest ville legge meg ned å grine. La meg til å sove istedet ;)

Eldstemann var oppe i 07-tiden i dag. Jeg plasserte han fint foran tv'n med teppe på. Han satt heldigvis fint og var stille i dag, så minsten faktisk sov nesten til 09!! oh, lykke!! deilig å våkne da :) jeg for min del kunne fortsatt å sove, inbiller meg at jeg fint hadde sovet et år i strekk om noen hadde matet meg innimellom :p men det går jo ikke, og ville nok blitt umåtelig kjedelig..


Da jeg skulle levere de søte små trollene mine i barnehagen i dag, klarte så klart eldstemann å slå seg fullstendig vrang i det vi gikk inn på avdelingen til minsten. Han ville leveres først, men jeg går ikke ned en lang bratt isete trapp med begge ungene, for å gå opp igjen med han minste etterpå, når jeg kan levere minsten først! det er jo såklart vanskelig for eldstemann å forstå, og når han får noe for seg så SKAL det være sånn!!! Endte med at han fikk et av anfallene sine og la seg rett ned på våte gulvet og sparket og slo rundt seg mens han skreik av full hals! ja.. festlig! vet liskom ikke hva jeg skal gjøre for å håndtere det jeg... ungene på avdelingen til minsten var ute, så jeg måtte kle på han for å sende han og ut. Han ville ikke, sutret og nektet plent å ta på seg utedressen (dette mens han andre har raserianfall ved siden av..) Der rant alt av min energi ut, om jeg i det hele tatt hadde noen. Er så vanskelig med disse situasjonene. Får bare lyst til å forlate de, sette meg i bilen og bare stikke :( Til slutt fikk jeg hjelp av hun ene barnehagetanten til å kle på minsten, han HYLTE fordi at jeg gikk og ville ikke ut :( :( :(

Fikk roet eldstemann og bar han med meg ned til hans avdeling. Der spurte de om han var syk(!). Forklarte situasjonen, engasjerte han med puslespill og prøvde å komme meg avgårde. Da slo han seg vrang igjen og HYYYYLTE for at mamma gikk fra han når han ville jeg skulle bli der med han... :( :( :( æsj, for en dårlig begynnelse på dagen. HATER sånne dager...

Var hos legen i dag, og hun sykemeldte meg 100%. Det er nok like greit å slippe å ha den jobben som en ekstra belastning på meg. Og siden jeg ikke helt klarer å se for meg at det er noe jobb jeg kan klare å fungere særlig bra i, ser jeg det som lite sannsynlig at jeg kommer tilbake dit... litt trist er det og...
hun nav-dama anbefalte meg å vente med å si opp jobben til jeg gikk over på uføre-stønaden min. så da får vi se hva jeg gjør når den tid kommer!

Etter legetimen var jeg så lur at jeg ville gjøre meg og Daisy (hunden) en fin tjeneste med å gå tur i Løvstakkfjellet. Vi gikk ca 30 min. Kjørte avgårde til butikken for å handle og kjenner at den turen kunne jeg få angre fint på! Nå vagger jeg rundt her som en skadeskutt gås, med sterke smerter i bekken og hofter :( F***! Er så sint på meg selv og så lei meg for at jeg ikke får til noe som helst :( så mye for de gode planene om å rydde dette bombede huset :(

Ble langt dette.. og øynene er slitne.. tar meg en hvil på sofan og HÅPER av HELE mitt hjerte at jeg orker å hvertfall rydde LITT før jeg må hente i barnehagen!
Slipper forresten å lage middag i dag, da min snille skjønne svigerinne har invitert oss på middag der. Så det blir bra, og jeg gleder meg :) :)

takk til deg som orket å lese alt dette! hehe..
vi sees snart! klem fra meg :)

4 kommentarer:

  1. Huff, nei ikke lett å kombinere sykdommen med jobb:(
    Men sikkert lurt å ikke si opp, heller bli sykemeldt. Så får du mer trygd om det skulle bli løsningen;)
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem;)

    SvarSlett
  2. Jeg har snart vært sykemeldt i et år. Får sjekke litt mer ang utbetalinger før jeg tar noen avgjørelser ja :)

    SvarSlett
  3. Hei hei, jeg har lagt meg til som leser i bloggen din, og skal linke til bloggen din i min blogg :-) vil du gjøre det samme? Håper du vil stikke innom meg :-) www.painkillerblogg.blogspot.com

    SvarSlett
  4. Heisann! takk for at du vil følge meg. Skal snike meg inn på din blogg jeg også når jeg er litt bedre!! Klem

    SvarSlett