tirsdag 22. februar 2011

to tenner mindre...

Da var skrekkens dag i går over. Tannkirurgen valgte å ta to av tennene først. oppe og nede på høyre side. Hun brukte uendelig lang tid på tannen nede. Den satte selvfølgelig helt fast. Det var kroker på tannen, og de gikk i hver sin retning. Dermed måtte hun dele og knuse tannen i flere biter og herjet noe voldsomt med meg for å få den ut. HÆRLIG!
Tannen oppe hadde også kroker, men de gikk mer i samme retning, så den var heldigvis enklere å vippe ut! Det sitter en krok igjen oppi der da, men hun ville ikke ta den ut fordi den satt opp til bihulene og det ville da bli åpent om hun tok den ut. jadajada...
Fikk beroligende før inngrepet. Dette skulle gjøre meg tung i kroppen, musklene skulle slappe av og jeg kom til å bli ganske ustø og sløv! Skuffet... Medisinen funket ikke på meg for fem øre! Var fullstendig klar ved mine fulle fem, spente alle muskler i kroppen og overhode ikke ustø etterpå :(
så den "avslappingen" jeg trodde jeg skulle få ble mer utslitthet!
Fikk pinex forte og ibux 600mg. Tok en pinex forte ganske rett etter operasjonen. Men gikk ikke lange tiden før smertene var helt uutholdelige :(
Tok en Ibux. Den hjalp littepitt etter en liten stund.
Kom meg gjennom natten og, men måtte dytte i meg litt smertestillende underveis.

I dag har jeg fortsatt ganske så vondt. Ikke klarer jeg spise noe særlig heller. Har jo helt kjevelåsning, så får ikke åpnet munnen noe særlig.
I går og i dag har jeg kun spist litt moset banan, piano riskrem m jordbær, suppe og go'morgen yoghurt! Er mer sulten.. Gleder meg til å endelig kunne spise og snakke skikkelig igjen!

Nå dro ungene i barnehagen (pappa kjører de for meg), så da spiser jeg i meg en yoghurt også legger jeg meg igjen. Helt sliten og vondt i kjeven!! :(

2 kommentarer:

  1. Huff og huff! Føler med deg:(

    Vet ikke om jeg skal våge å si det...men jeg fikk full sykemelding i 2 uker etter lignende historie:( Fikk betennelse i kjeveleddet, etter å ha gapt i 1 1/2 time:(

    Men uansett så forestrekker jeg smerten etterpå, enn ubehaget/smerter når jeg sitter i stolen.
    Klarer mye smerten, når jeg vet alt er over;)

    Riktig god bedring!
    Trøsteklem!

    SvarSlett
  2. uff... håper jeg slipper unna, men syns ikke d lover spesielt bra. fremdeles sykt vondt! ser ut som en melon i trynet, og har begynt å bli blå. Får nesten ikke i meg mat, skal prøve en skål suppe nå. Jeg er faktisk mest redd smerten etterpå! Tåler ikke smerte!!! (jepp, jeg som er så mye plaget av det :p men har liksom nok smerte fra før. den smerten her skulle jeg gjerne gitt bort 1000-ganger og betalt for det!) :(

    SvarSlett